måndag 18 april 2011

Arty...

Jag tänker ibland att jag borde ha en extra uppsättning med kläder på jobbet, i de fall jag spiller på mig eller lyckas med andra - bokstavligt talat - mindre klädsamma bedrifter (ungefär som på dagis; som tur är får väl risken att jag ska råka kissa på mig numera vara tämligen obefintlig, dock).

I dag hade detta ombyte kommit till pass. Bärandes på vattenflaska, kaffekopp, passerkort, inte mindre än två mobiler, skrivbok och en penna utan kork skulle jag öppna dörren in till min avdelning. Med kaffekoppen mellan tänderna, vattenflaskan i armhålan och resterande attiraljer i famnen utförde jag konststycket att dra passerkortet och trycka på dörröppnaren... bara för att en halv minut senare upptäcka ett mindre stilfullt bläckstreck mitt på blusen.

"Rita fler streck så ser det ut som om det ska vara så", tipsade min kollega Simon mig. Jag ignorerade tipset och fick sedan försöka dölja mitt artistiska uttryck med en pärm i famnen under resten av dagen.

Extrakläder var det, ja.

Nej, nu blir det middag (sent som vanligt). På menyn står: risgrynsgröt.

Inga kommentarer: