söndag 17 april 2011

Lördagskväll

Förfest, födelsedagsfest och så lite efterfest. Ja, så kan man sammanfatta kvällen. Jag drog med mig Hebbe och Olof på förfest TT:s teppanyakihälllvindsvåning innan det var dags för Mickes födelsedagsfest vid Hornstull.

Förutom att tiden alltid går typ fem kvart i timmen så har kvällen varit trevlig; jag fixade dessutom fram ett par nya shorts mitt under klädpaniken (shortsen fick jag dessutom komplimanger för under kvällen). Har länge haft ett par skinnbyxor hängandes i garderoben som bara inte kommit till användning på ett bra tag. De har bara inte funkat, liksom. Efter lite kreativt funderande fick jag för mig att helt enkelt klippa av eländet och i stället köra på skinnshorts. Sagt och gjort: med Karins moraliska stöd över linjen från England satte jag saxen i det konjaksfärgade skinnet, och kvällens outfit gjorde entré.

Vilket spartips! Jag borde nästan bli coach i Lyxfällan. Alternativt vara med i något pysselprogram à la Äntligen Hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej! varför paja så heta brallor?

MiaLotta sa...

Nejnej, inte pajat, jag har bara piffat upp dem lite. Har inte använt byxorna på flera år just för att de blivit stora o bylsiga - ingen hit. Nu har de dock fått en ansiktslyftning o är redo för nya äventyr! :)