onsdag 20 april 2011

Baglady

Pausar i Karlstad i väntan på tågbyte. Packningen är väl fördelad i en ryggsäck, en bag, två påsar o så min inte alltför smidiga handväska... vem behöver resväskor liksom?!

Packningen slängdes för övrigt ihop i all hast i morse. Gårdagens plan, efter alla besvikelser, var att skjuta packningsprojektet framför mig o i stället ta tag i det innan avfärd i dag. Om jag bara gick upp i tid så skulle det ju vara lugnt.

Planen fungerade sådär. 45min före avgång vaknade jag abrupt o insåg att något var fel. Sprang upp, drog fram ryggsäck o kassar o annat packningsbart; slängde ned påskpresenter o de senaste veckornas olästa tidningspapper; fick på mig något i klädväg (däribland ett par trasiga jeans som jag vet att pappa kommer kommentera med: "har du det dåligt ställt eftersom du inte kan ha hela kläder?"... ok, nu är faktiskt ett av hålen rätt stort eftersom jag råkade fastna med ena stortån när jag skulle klä mig... men jeansen SKA likt förbannat vara trasiga!) o sprang iväg.

Svor hela t-banefärden till centralen över SJ:s relativt nya påhitt att låsa tågdörrarna en halv minut före avfärd... fast - jag hann faktiskt ändå.

Puh.

1 kommentar:

Åsa sa...

Usch, jag får panik och hjärtklappning bara av att läsa om din morgon. Låter förskräckligt men jag är imponerad över att du hann! jag har ju också en tendens att skjuta på saker vilket innebär att ditt påskkort kommer lite sent i år. Men efter att ha följt din blogg i några år så tror jag att du har viss förståelse för att omvägen om posten inte gjordes förrän i morse... Påskkramar!!