tisdag 19 april 2011

Morr morr...

Åh, vad jag är irriterad! Främst på Posten, som utsett ICA i obygden till nytt postutlämningsställe (i stället för ICA Gärdet, som är beläget där det faktiskt finns folk och som dessutom har generösa öppettider) och som sedan - efter att jag medvetet valt Schenker som distributör, eftersom jag då kan välja utlämningsställe - likt förbannat lägger beslag på mitt paket och skickar det halvvägs till Tallin.

Ok, fine, jag går väl och hämtar fanskapet, tänkte jag uppgivet och kände mig som ett samhällets offer när jag med tunga steg började att traska längs Tegeluddsvägen för att ta mig till ICA Kvantum i Värtahamnen. Efter att ha irrat omkring i mörkret och småningom började kunna urskilja den röda skylten, så såg jag att jag befann mig på fel sida om ett järnvägsspår.

Jag svor så det osade men vände sedan hemåt. Min Shopaholic & Baby får fira påsk i Värtahamnen. Kanske även jul.

Jag är även arg på mitt hänglås till vindsförrådet, som vägrar att låta sig låsas upp. Detta får till följd att jag kommer få åka till Gullungebyn i morgon med ryggsäck och en massa påsar, eftersom jag inte kommer åt någon resväska från vinden.

Hissarna vid t-banan kan också få sig en känga. De strejkade i morse. IGEN.

1 kommentar:

A sa...

Men nu kan det väl bara bli bättre?!?! :)