söndag 10 april 2011

Dagen efter

Det är allt lite "dagen efter" i dag. Dagen efter en superfest, med supertrevliga gäster (tack alla!), supergod champagne (tack Mårten!), superfina snittar (tack mamma, AK och Karin!), superfint arrangerad balkongbar (tack Marbe!), superstabil bartender (tack Olof!)... ok, det här ska inte bli något oscarstal. Kort sagt, min 30-årstillställning blev mycket lyckad tack vare min grymma omgivning och de sista gästerna gick först vid halv fem.

I dag är det följaktligen lite trött och lite vemodigt (hade ju sett fram emot detta så länge), men rätt så bra ändå. Jag och Karin masade oss upp vid 12-tiden och satte faktiskt full fart med städningen. Medan bakfyllehungern tog ut sin rätt - överblivna snittar är ändå himla gott morgonen efter - så plockades det och dammsögs och lägenheten blev mer välstädad än innan festen.

Nu har Karin åkt hem till London igen och jag har tillbringat kvällen i soffan med mer överblivna godsaker och kvalitets-TV (ie Gossip Girl).


Blott en ensam ballong minner om gårdagen

1 kommentar:

A sa...

Du ska vara jätte nöjd med festen för det var jätte trevligt o de var nog inte bara jag som tyckte de utan alla gäster :)
Vi får ta en till fest snart. Kanske en fest för att fira att sommaren snart är här :)
Kramkram