söndag 3 juli 2011

En intensiv helg

Äntligen hemma efter en SJ-tur som faktiskt gick enligt planen.

Helgen har, som nämnt, varit händelserik. Amis födelsedag firades med tårta, champagne (nej, lillan fick självklart någon form av läsk, men är det födelsedag så har vi vuxna under alla omständigheter rätt att fira med skumpa!) och måååånga presenter.

Förutom födelsedagsfirande har vi även bevakat bröllopet mellan Furst Albert och Charlene Wittstock (mina systerdöttrars intresse för denna händelse var emellertid svalt; Ami lekte med sina presenter och Fia sov gott i TV-soffan... jag har lite att jobba på där). Det monegaskiska kungliga bröllopet var onekligen mer glamouröst än det svenska ditot i fjol - det var inte så att Karl Lagerfeldt, Demi & Ashton, Mel Gibson, Georgio Armani gjorde sig besvär då, liksom - men jag vill ändå påstå att vårt eget kronprinsesspar såg mer förälskat ut än gårdagens huvudpersoner... Och vem kan klandra bruden? Albert påminner i mina ögon om en, visserligen något mer förmögen, version av Seinfelds George Costanza... Brudklänningen var dock en hit, signerad Armani himself. Även övriga delar av det monegaskiska kungahuset höll stilen (åtminstone klädmässigt, det är väl ungefär så långt de brukar sträcka sig); mor och dotter Casiraghi var mina favoriter.


Amis nya skor - en present från moster


Även Fia fick skor av moster, men de visade sig vara en aning stora...


Sammanfattningsvis: en intensiv helg, både för stora och små

Inga kommentarer: