tisdag 19 juli 2011

Ont, det gör ont...


Så blev vädret till slut faktiskt helt fantastiskt i dag, och vi beslöt att hänga vid stranden resten av dagen. Som den blekfis jag ändå är, smörjde jag duktigt in mig med spf 10. E och S, vilka båda begåvats med en något mer solkysst look, menade att jag behövde högre solskyddsfaktor och kletade själva in sig med betydligt starkare skydd.

Ja, jag ÄR väldigt blek men tycker liksom inte att solen brukar bry sig så mycket om mig över huvud taget (med undantag för när jag och Karin var på Gran Canaria och köpte något slags grönsaksolja som skulle ge både färg och skydd... man kan väl sammanfatta det som att åtminstone det ena saknades); jag var faktiskt helt säker på att spf 10 skulle räcka. Det gjorde det inte. Benen är rödflammiga o magen neonrosa. Resterande kroppsyta är mörkt grisskär. Världsklass.

Det finns fortfarande risk för att shoppingbudgeten kommer spåra om jag ska hänga inomhus resten av veckan.

1 kommentar:

A sa...

Det verkar helt klart som om du ska satsa på shopping istället för strandhäng :)
Du får slå till på minst en till "liten" påse från Sephora :)