lördag 9 juli 2011

Simmat!

Så var jag hemma hemma i Stockholm igen efter att ha liftat med S och hennes trevliga föräldrar. Ja, jag har nästan inte hunnit med själv, men nu är det faktiskt överstökat! Kl 12:30 hoppade jag i älven och 24 min och 52 sek senare klev jag upp, en klassikererfarenhet rikare. Det var lite sparkar i starten, men annars var vattnet inte fullt så kallt som jag hade befarat (det var faktiskt 19 grader, vilket är rekordvarmt...) och det hela avlöpte relativt smidigt.

Nu pustar jag ut i soffan med en kopp ingefärste och funderar över vad kvällen kan komma att erbjuda. Våtdräkten hänger droppandes på balkongen och den röda fina badmössan (som man fick behålla som ett litet fint minne...) ligger på bordet med medaljen. För ett år sedan hade jag aldrig gissat att någon av dessa attiraljer någonsin skulle komma över min tröskel.

Inga kommentarer: