torsdag 28 juli 2011

Tour bag

Stilstudie under tisdagens tur på Dalslands Kanal, då vi hade främmande av mammas trevliga väninnor Liis-Karin och Linda: Den lilla röda som jag fick av Karin i julklapp, mot bakgrund av min nyfyndade Filippa K-klänning.

Hela idén med att ta med sig en liten och synnerligen opraktisk väska på en utflykt, påminner mig om när jag besökte min vän Eunwook i Los Angeles och skulle på någon form av "movie stars homes tour". Jag hade precis köpt en liten rosa glittrig clutch med swarovskikristaller på Surely Girl och var alldeles särdeles sugen på att inviga mitt nyinköp. "That is NOT a tour bag! The Alabama families will just stare at you...", förklarade Eunwook upprört när jag avslöjade mina väskplaner.

Jag lämnade den lilla väskan hemma den gången.

Tur att man lär sig av misstagen. En clutch fungerar nämligen utmärkt som tour bag.

Inga kommentarer: