torsdag 25 augusti 2011

Den osminkade sanningen

Jag lever nu ett liv utan smink och utan linser (ungefär som när jag hänger i Öret eller på landet, med andra ord) sedan måndagens ögoninflammation gav sig tillkänna. Besöket på St Eriks Ögonsjukhus i tisdags gav inte mycket mer än en kladdig ögonsalva och förmaningar om att undvika allt som kunde irritera ögonen. Inflammationer av denna sort ska bara lämnas ifred!

Min kollega Håkan frågade i dag om jag "tonat håret eller nå't" eftersom jag såg annorlunda ut, men annars tror jag ingen har reagerat nämnvärt på min nya naturella look. En klar fördel är, hur som helst, att kvällsrutinen går avsevärt snabbare. Efter ett par glas rosé i sällskap med A känns sängen mer än lockande...

Kanske är det osminkat som gäller i höst?


Inga kommentarer: