måndag 15 augusti 2011

Free refill

I morse kom jag till jobbet med en totalt urladdad mobil (inte helt optimalt med tanke på att jag ännu inte lyckats koppla in min nya stationära telefon...), varför det första jag gjorde denna morgon var att sätta mobilen på laddning. Min tyske kollega Frank betraktade mig uttryckslöst och frågade varför jag inte laddat mobilen hemma. Jag svarade torrt att det blivit lite knapert hemma efter semestern och att jag därför försökte hålla elräkningen under kontroll genom att ladda upp alla laddningsbara apparater på jobbet i stället för hemma. "Ach so", svarade Frank tankfullt och jag kunde, i vanlig ordning när det gäller Frank, inte avgöra om ironin gått fram eller inte.

Det återstår med andra ord att se om Frank i morgon kommer att ha anammat mitt spartips och tagit med sig mobil, laptop, eltandborste, rakapparat och andra hushållsprylar för - ja, så kallad "free refill"...

1 kommentar:

A sa...

Jag tycker det är bra att du tänker så ekonomiskt :)