torsdag 4 augusti 2011

Mjuka händer



Såg att Emma föredömligt har lagt upp lite bilder från Gotlandshelgen. Själv drar jag mig till minnes gotlandshelgen med en kopp gutete från Kränku, medan jag utövar en av mina fetischer: handvård. Mina händer - och för all del även fötter - är mycket känsliga saker och jag mår både fysiskt och psykiskt dåligt om det är torrt, raspigt eller på annat sätt råder otillfredsställande tillstånd runt dessa kroppsdelar.

Ett av många fynd från Sephora var ett par rosa SPA-handskar, som jag nu har låtit omsluta mina (förvisso inte alltför torra) händer. Handskarnas insida är preparerade med jojobaolja och annat välgörande kladd och efter en TV-kväll i dessa handskars sällskap är tassarna mjuka och lena som aldrig förr (enbart TV-tittande är för övrigt betydligt enklare än att försöka surfa samtidigt...). Underbar känsla!


Några fler fynd från Kränku; te och honung à la Gotland; teburkarna med väskor och skor var bara... oemotståndliga!

1 kommentar:

Åsa sa...

Jättesöta burkar! Och vilken härlig helg ni verkar ha haft i Visby! (Kikade lite på Emmas blogg.) Ha en fortsatt bra semester bella så ses vi snart! Kram!