torsdag 11 augusti 2011

Oväntat paket

Jag har fått ett paket på posten. En total överraskning - och i normala fall en rätt trevlig sådan, om det inte vore för att mitt postutlämningsställe numera är ICA Kvantum i Värtan (vars målgrupp - i alla fall vad butikens läge anbelangar - är Finlandsfärjeresenärer och traffickinghallickar).

Nåväl, jag tog mig iväg till Värtahamnen, förbi Siljaterminalen, Indiskas varulager och krogen "Tre slavar", och fick så mitt paket. Avsändaren var Bonniers Tidskrifter som skickat ett par Body Shopprodukter och en prickig necessär som "kompensation" för att jag inte kunnat få den prenumerationspremie jag ursprungligen beställt. Tja, det var bara att tacka och ta emot!

Incidenten gav dock upphov till två frågor:

1) vad var det för premie jag hade önskat från början?
2) vad var det för tidning - av alla mina prenumerationer - som premien avsåg?

Inga kommentarer: