torsdag 27 oktober 2011

De röda!


I dag var det premiär för de röda. De röda stövletterna som inhandlades i New York förra veckan. Eftersom klacken ändå är av betydande höjd, så förstod jag att det gällde att leta fram ett par byxor som inte skulle riskera att flagga längs benen.

Jodå, jag hade ett par i åtanke som jag mindes var i längsta laget, men döm om min förvåning när byxorna visade sig räcka ungefär 5 cm ovanför golvet. Med rynkad panna böjde jag mig ned för att se efter, och då såg jag det: som för att understryka mitt ointresse för syslöjd (eller mer troligt, för att det inte fanns tid för några större kreativa utmaningar) så hade jag kort och gott tejpat upp byxorna till lämplig längd. Problemet fann sin lösning omedelbart och de röda fick för första gången beträda (svensk) mark.

Tja, hade jag i stället lagt upp byxorna sist de användes, då hade jag ju inte kunnat ha dem i dag...

Inga kommentarer: