söndag 6 november 2011

Söndagssunk

Det är en bra söndag i dag. Mamma och pappa har varit förbi en sväng (vilket föranledde ett något sånär försök till städning), en julklapp har införskaffats, träningen ligger på is (rent medicinska skäl; jag kan inte chocka min kropp med träning två dagar i rad...) och jag har fortfarande en stor del av dagen kvar!

Kvar på att-göra-listan är att läsa ikapp ett par magasin i veckans tidningsskörd, samt öva lite Mozart. Det hör inte till vanligheterna att jag övar hemma, men nu är det så att hela requiemet ska nötas in utantill till nästa helg, så det är bara att sätta igång... Roligt nog hittade jag en skiva här i gömmorna, där La Chapelle Royal framför just Mozarts requiem. Skivan var en present från Åsa inför när vi skulle göra samma stycke, fast i damsättning, år 2001.

Jösses, vad tiden går fort!

Inga kommentarer: