måndag 28 november 2011

Måndag

Hm, skumt att fredagens inlägg dök upp först nu... Nåväl, i dag är det (tyvärr) inte längre fredag, utan måndag, och jag har fått upp adventsstaken och köpt en liten gran, som blivit pyntad med förra årets USA-inköp, nämligen julgransskorna.

Jag har även använt rullskidorna denna veckans första dag. Mamma menar att jag måste ha reflex när jag åker, något som jag själv varit rätt skeptisk till, eftersom jag helst vill vara så osynlig som möjligt när jag ger mig ut på hjul. I vilket fall så såg jag min chans att blidka mamma, när ett par personer stod i jobbets matsal i dag och försökte få folk att bli blodgivare. Förutom en mängd papper hade blodpersonerna även reflexer med texten "Ge blod!", så där såg jag min chans att både göra en god gärning och förhoppningsvis få tag på en reflex. Efter att fått förklarat för mig att jag var olämplig som blodgivare (nähä, skit i det då; jag tillhör ändå en av de relativt få personer som kan ta emot blod från alla - företrädesvis friska - människor, så jag dör ändå inte först om det skulle råda blodbrist om jag blir sjuk...), så fick jag en penna för visat intresse. "Kan jag få en reflex också?", frågade jag med så sårad röst som möjligt. Det fick jag.

Inga kommentarer: