söndag 20 april 2008

Mitt nya sportiga jag


Gårdagen bjöd inte bara på presenter till AK; även jag fick en försenad födelsedagspresent i form av ett par nya gympaskor.

Eftersom jag tycker det är rätt tråkigt att träna vill jag inte lägga ned mer energi än den jag svettar ut; följaktligen kommer träningskläderna i sista hand. Oftast tränar jag i ett par gympabyxor som en gång i tiden varit AK:s, en t-shirt som även kan fungera som sovtröja, samt ett par gympaskor som min kära mor inte längre anser är värdiga att använda på Friskis & Svettis i Örebro.

Men varför skulle jag vilja svetta ned nya, fräscha kläder? Och varför skulle jag vilja ha snygg utrustning när bara min uppenbarelse på gymmet är skrattretande?

Ja, men nu tänkte min kära syster på mina fötter och gav mig därför en obligatorisk present som bestod av nya gympaskor.

Ok, nya skor kan ju aldrig vara fel :)

Inga kommentarer: