måndag 21 april 2008

Nyttig måndag

Har varit en nyttig dag rakt igenom. Var och tränade på lunchen (dock inte i mina nya gympaskor... glömde dem hemma...) och när arbetsdagen led mot sitt slut, åkte killerheelsen av till förmån för mina synnerligen utslitna gamla guldsneakers. Detta för att sedan i rask takt ta en promenad till Klippet och handla mat.

Nackdelen med att storhandla (jo, det blir alltid mycket på Klippet, kan inte riktigt redogöra för vad det är jag köper, men ofta rör det sig om tillbud i stil med "köp 10, betala för 9!". Kanon för ett singelhushåll. Not) efter ett gymbesök är att armarna känns som två misshandlade sparrisar när man försöker bära två tunga kassar.

På vägen hem från Klippet höll min nyttiga dag på att ta en förrädisk vändning. En glad och sprudlande A ringde och undrade om jag inte ville göra henne och AH sällskap, som satt och inledde rosévinssäsongen på Sturehof.

Var först positivt inställd, men insåg sedan att jag verkligen behövde fixa körens bokslut samt röja bland dammråttorna innan jag åker bort nästa helg. Oj, så förståndigt. Men trist som faen.

Inga kommentarer: