måndag 14 april 2008

Måndag

En måndag som började i rekordfart. Just i dag var jag tvungen att vara på jobbet absolut senast kl 08:00. Just därför var det inte skitbra - rent ut sagt - att vakna 07:21.

Nåväl, jag raserade alla hastighetsrekord och sprang, både sminkad och påklädd, till t-banan till och med några minuter tidigare än vanligt. Och vad möts jag av? "Inga tåg mellan Ropsten och Östermalmstorg på grund av vagnfel".

I kör med övriga resenärer i grannskapet svor jag högt och började springa mot Karlaplan, samtidigt som jag ringde efter en taxi. Jodå, taxin skulle komma inom några minuter och jag började se ljuset i tunneln.

Det slocknade emellertid snabbt, när jag såg taxin anlända 15 m ifrån mig och två elaka människor vinkade till sig taxin, som dessutom plockade upp dem! Tacka vet jag systemet i Singapore, då man fick bilens registreringnummer som referens vid telefonbokning.

Hitta en ny taxi kaoset var alltför tidskrävande, varför jag hoppade på den överfulla bussen och ringde jobbet.

Dålig start på veckan.

Inga kommentarer: