söndag 4 oktober 2009

Klädansvarig

Tanken är att jag ska vara ordentlig och välorganiserad i dag och bestämma veckans outfits redan i dag (i stället för respektive dags morgon...). Återstår att se hur det går, men jag har liksom lite press på mig.

Härom veckan kom min kollega Uwe fram och berömde mig för min klädstil. Han tyckte det var trevligt och dessutom fick det honom själv att tänka en extra gång när han klädde sig om morgnarna. Lite förvånad, men smickrad, tackade jag för komplimangen och återgick till arbetet. Då slog det mig: vi har någon halvkrystad feedbackövning på jobbet. Vi ska ge varandra feedback minst två gånger om dagen och detta enligt en utstuderad "feedbacktrappa". Uwe hade alltså fullgjort hälften av uppgiften genom att berömma mig för mina outfits.

Hm, ja, visserligen trodde jag feedbackövningen skulle beröra arbetsrelaterade uppgifter, men - att motivera kollegorna att klä sig bättre på jobbet är väl en core competence så god som någon... :)

Inga kommentarer: