måndag 5 oktober 2009

Veckoplanering

Jag skulle ju vara duktig i går och planera veckans outfits. Nu blev det ingen outfitsplanering i går, men dagens klädkris avklarades faktiskt på nolltid ändå. Det fanns liksom inte en chans att varken hinna välja eller avgöra om plaggen i fråga var rena eller inte (en av nackdelerna med att ha en integrerad tvättsamling, det är liksom rent och smutsigt i en enda stor hög). Nåväl, arbetsveckan bjuder på fyra dagar till, varför det ännu finns chans att göra denna vecka till veckan då jag blev en organiserad business woman.

Så, upp till bevis:

Tisdag: Grön pennkjol i siden (knyckt ur mammas garderob; fanns även en matchande kavaj med überaxelvaddar. Den knyckte jag inte), svart långärmad topp och en grönmönstrad sidenscarf (som jag besitter genom något slags långtidslån av mamma. Typ). Eftersom tisdag innebär kör som innebär promenad från Sergels Torg till Odenplan, så får fötterna husera i ett par svarta platta stövlar (som jag vill dra mig till minnes en gång i tiden tillhörde mamma... ja, men jag har inte så många platta skor!).

Onsdag: Möte på den halvcoola våningen, vilket erfordrar halvcoola kläder. Rosa skjorta och bruna kostymbyxor, samt ett par cognacsfärgade stövletter (som av någon anledning faktiskt är kvar på jobbet... får lösa det). Ja, vet inte om det där varken blev coolt eller halvcoolt...

Torsdag: Vit skjorta, som blir spillsäker tack vare ett rosa sidenlinne ovanpå. Därtill svarta kostymbyxor samt svarta skor (fasen, det är dags att lämna in halva skosamlingen på klackning, alternativen blir färre för var dag...). Är dock lite osäker på den här lösningen, så ska prova den på Miranda först.

Fredag: Möte på den coola våningen, vilket kräver cool och seriös klädsel. En svart skjorta med vit krage, till det ett par svarta byxor som faktiskt var dyra, men uppträder som ett par billiga (och då syftar jag inte på Dolly Partons problem om att det är dyrt att se billig ut). Jag kan ha dem en dag och sedan har de värre häng än Ronny & Ragge. Nåväl, en dag ska de väl hålla sig i skinnet, så att säga.

Helgen tillbringas i Öret:

Lördag: Mysdress eller annat sunkigt alternativ.

Söndag:
Mysdress eller annat sunkigt alternativ.

Fantastiskt. Går jag bara och lägger mig nu kan inget gå fel den här veckan.

1 kommentar:

A sa...

Låter som en fantastisk plan. Höll den imorse?? :)
Det kan ju inte ha varit värre än min morgon.... MEN jag hann i tid, ramlade halvspringandes in i receptionen prick kl 10 :)