onsdag 4 november 2009

Fahrmans debut - Elsas mode


Sofi Fahrman är med sin debutroman Elsas mode först ut bland modebloggorskorna att ge sig in på författarbanan. Jag är tydligen med i Sofis modeklubb (föga förvånande egentligen - nämn en klubb jag inte är med i...) och fick därför möjlighet att köpa boken med 9kr rabatt; ett erbjudande som förstås inte gick att motstå.

Jag har hittills läst tre sidor och i det här läget är min sammanfattning: namedropping, presens (ovanligt att en roman är skriven i presens... ) och påkostat omslag. Språket är väl lite sisådär - inga fraser som får det att glittra - men på det stora hela kan nog Elsas mode erbjuda lite lättsam underhållning.

1 kommentar:

S sa...

Jag trodde att poängen var att detta är en skönlitterät bok om Elsa, men varför är då Sofi på framsidan? Hm...