söndag 29 november 2009

Första advent


Japp, nu är ljusstakarna uppe och första ljuset tänt. Det enda som saknas är min röda plexiglasstjärna som ska hänga i fönstret (en röd stjärna för att en stjärna är en julig sak och rött är en julig färg; det har alltså ingenting med en arbetares fem fingrar eller blod som spills under en revolution att göra...).

Nu anser jag dock att jag gjort mitt för att fira första advent i dag. Uppe i ottan för att med skrovlig stämma sjunga Bereden väg och Hosianna, därefter inhandling av ljus och giftboxes, tätt följt av söndags-sushi med Aron (ok, just det momentet kanske inte hade så mycket med advent att göra...), för att slutligen landa här hemma och dra fram julpyntet.

... just ja, måste beställa en julklapp innan jag går och lägger mig... :)

Inga kommentarer: