lördag 11 december 2010

Äntligen helg!

Hemma efter en trevlig kväll med A på Sturehof. Över hummersoppa och vitt vin har vi avhandlat livets väsentligheter den senaste tiden; det var alldeles för länge sedan vi sågs.

Det lär också ha hänt saker utanför min värld i kväll. Det har varit Nobelfest och jag har inte den minsta koll på Nobelklänningarna, det har korats en Idolvinnare och jag vet inte alls vem det blev (inte för att jag bryr mig skitmycket, men det hör ändå på något sätt till allmänbildningen att känna till)... Jag måste nog surfa runt lite innan min själ får ro i kväll.

I morgon är det lördag och två av helgens totalt fyra julkonserter ska avverkas. Var visst någon text som skulle läras in också; nåväl, tar det i morgon bitti. Morgondagen kommer avrundas med att fira S:s 30-årsdag.

Helgen har bara börjat.

Inga kommentarer: