onsdag 22 december 2010

Hem, ljuva hem

Puh! Äntligen hemma! London har varit hur bra som helst, men transporten dit och därifrån har varit lika komplicerad. Kom iväg en dag senare än beräknat, tog mig efter mycket om och men hem två dagar efter utsatt hemresa efter byte av flygbolag (hade jag hållit kvar vid SAS hade jag, likt tjuren Ferdinand, suttit där än).

Viking Hellas heter bolaget som räddade mig, och de marknadsför sig bland annat för att erbjuda prisvärda biljetter till Bagdad. Det snöslask som hindrade bolag som SAS och British Airways från att lyfta var inget problem för dessa grekiska vikingar.

Efter att ha landat på svensk mark och fått bagaget i behåll (checkade in drygt tillåtna 20,4 kg - det gäller att leva på kanten ibland) möttes jag av en tv-kamera som gjorde reportage om svenskarnas svåra situation att ta sig hem från London till jul. Behöver jag nämna att jag inte var intresserad av att vara med?

1 kommentar:

AK sa...

Nu kanske du har missat dina 15 minuter?