tisdag 14 december 2010

Julmingel

I dag har vi haft julmingel på jobbet. "Julmingel" är ett substitut för det mer etablerade "julfest", då det bjuds på sprit på bekostnad av ett halväckligt julbord, det sker minst ett utomäktenskapligt hångel, någon ber chefen dra åt helvete, och dagbädden i vilorummet förses med diverse obskyra fläckar.

"Julmingel", å andra sidan, innebär ett par ledsna snittar och ett glas vin vid halvfemsnåret. En timme senare är man redo att gå tillbaka och jobba igen. Men - lika glad är jag för det, jag fick nämligen för första gången se min allra högsta chef IRL (eller AFK, eller vad man nu säger i dessa dagar), som förärade minglet med sin närvaro. Hon brukar normalt inte ta många stilpoäng hos mig (inte heller hos min kollega i Luxemburg, vi har nämligen diskuterat detta... ja, vi pratade jobb - också), och det gjorde hon visserligen inte i dag heller - det är helt uppenbart vart alla kråsblusar från 80-talet tagit vägen, liksom - sånär som på en punkt: handväskan. Storbossen ståtade nämligen med en svart Birkinbag!

Pas mal! Denna nyhet måste jag rapportera till Luxemburg.

Bild från www.wikipedia.org

1 kommentar:

Åsa sa...

Tro det eller ej, men att ha en sån där väska är en hemlig dröm jag har sen många år (eller kanske inte så hemlig längre nu när jag lagt ut drömmen på internet). Måste nog dock byta sektor om jag ska skaffa en... Inga stilpoäng direkt att komma med en väska som skulle kunna betala både utbildning och vaccin för en hel by i länderna där jag jobbar... Men i ett annat liv kanske!