torsdag 30 december 2010

Nedräkning

Hemma i storstan igen efter lite välbehövlig lantluft. Kvällen har tillbringats på Aubergine på Linnégatan i sällskap med E och S. Eftersom vi kommer fira nyår på varsitt håll i morgon såg vi till att skåla in det kommande året med champagne redan i kväll.

Apropå nyår... I bloggosfären tycks det i dessa tider vara allmän kutym att man summerar det gångna året med hjälp av diverse nyårslistor. Trots att jag bommat detta de senaste tre nyåren tänkte jag i år bryta trenden. En typisk bloggsummering kan se ut såhär:

* Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- ja, det gör man väl varje dag... Men jag har aldrig lyckats vara magsjuk i samband med resa hela två gånger inom loppet av en månad (och ingen av gångerna berodde det på bakfylla. Faktiskt)

* Höll du några av dina nyårslöften?

- har inget minne av att jag gav några.

* Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- japp

* Dog någon som stod dig riktigt nära?
- lyckligtvis inte

* Vilka länder besökte du?
- Norge, Danmark, Frankrike, USA, Storbritannien

* Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
- alltid

* Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
- jag har ju lite Asbergers där, jag kommer ihåg rätt många datum utan att ha någon bra anledning till det (även om den förmågan helt klart försämrats med åren).

* Vad var din största framgång 2010?
- att jag fick fast anställning på mitt nuvarande jobb

* Största misstaget?
- misstag? Skulle jag aldrig göra...

* Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Utöver de åkommor som min hypokondri/lathet normalt framkallar var det nog bara hypotyreosen (underaktiv sköldkörtel) som var ett problem. Den är dock under kontroll nu.

* Bästa köpet?
- svårt, jag gör alltid bra köp... Den nya Louboutinväskan var faktiskt ett grymt fynd, men den har jag ju inte hunnit använda så mycket än... Mina svarta lackstövlar från Lauren som jag fyndade i USA i höstas var också ett bra köp; de är dessutom fotriktiga.

* Vad spenderade du mest pengar på?
- min enskilt största utgift varje månad är hyran, så jag får svara lägenheten. Mindre vardagliga ting som jag spenderat mycket på är annars resor.

* Gjorde någonting dig riktigt glad?
- absolut, massor


* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- överlag var jag nog gladare

* Vad önskar du att du gjort mer?
- hm, kanske tränat lite mer?

*
Vad önskar du att du gjort mindre?
- jag hade kunnat oroa mig mindre för allt och alla

* Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
- hade mamma och pappa på besök på dagen och var därefter ute och firade med E och S. Hann även med ett kortare åldersfilosoferande med TT innan kvällen var över.


* Vad fick dig att må bra?
- min familj och mina vänner förstås. Jag vet, klyschigt värre...

... listan kan sedan hålla på i all evighet. Det kommer emellertid inte min göra. Nu är det nämligen godnatt.

Inga kommentarer: