söndag 30 december 2012

Egentid

Jag har för första gången på ett par dagar en lugn och skön hemmakväll. Lugn och skön eftersom det faktiskt bara är jag själv hemma. AK & Co har åkt hem till Götet och mamma och pappa är ute på äventyr. Som den ganska stressade småbarnsmoster jag ändå är, så är det skönt att äntligen få lite egentid. Snart är vardagen här igen, då kampen för att få ihop livspusslet med jobb, fest, shopping, träning och allt annat, återupptas. Då är det av största vikt att jag hunnit vila upp mig ordentligt under ledigheten.

Det blev trångt i fotbadet i går eftersom samtliga familjemedlemmar under 32 år beslutade sig för att vara med. Tur att jag får ta igen mig med lyxig egentid i kväll (fast det var faktiskt jättemysigt att ha sällskap av små mjuka barnfötter).

Inga kommentarer: