söndag 16 december 2012

Miranda har nya kläder

... och jag med! I december ska man ju visserligen köpa saker till sina nära och kära (och det har jag i allra högsta grad gjort också - vi har som bekant presenthysteri i vår familj) men faster Gunborg sa alltid att en förutsättning för att kunna vara snäll mot andra är att man är snäll mot sig själv... Och det var jag alltså när jag slog till på denna dräkt med skinndetaljer.

Det fina med att köpa jobbkläder (jo, den klassificeras som det; en kvinnlig chef på min avdelning har leopardpumps) är att kostnaden inte tas från shoppingbudgeten. Kostnaden för jobbkläder tas i stället från en egen kategori som kan likställas med studietidens kostnadsställe "kurslitteratur", dvs varor som är nödvändiga för att man ska kunna klara av sitt dagliga värv. Och dit räknas ju helt klart jobbkläder.

Jag borde nog börja jobba som revisor.

Inga kommentarer: