söndag 2 december 2012

Presentfluff!

Mitt presentfluff, som jag beställt från Ebay, kom äntligen i torsdags! Det och fyra paket till... jag har shoppat ganska flitigt på sistone; främst julklappar dock.

Ett av paketen kom för knappt två veckor sedan och jag har av någon anledning inte kommit iväg att hämta det tidigare (nu ligger ju mitt kära postutlämningsställe halvvägs till Tallin och vägen dit genom ett industriområde är inte så kul när det är mörkt; det har faktiskt varit en påverkande faktor). Enligt Postens regler returneras icke uthämtade paket efter två veckor, vilket hade inneburit att nämnda paket skulle skickas iväg i fredags, dvs nästkommande dag. Eftersom jag visste att jag skulle sitta på jobbet hela torsdagskvällen så ringde jag Posten tidigare under dagen och frågade om paketet möjligtvis kunde ligga kvar över helgen. Det gick förstås inte, tvåveckorsregeln fanns till av en anledning och den var att man faktiskt skulle hämta sina paket i tid!

Nåväl, det var bara att ta tjuren vid hornen, så efter att jag packat ihop på jobbet ringde jag en taxi och tog mig ut till Värtahamnen. Den snälla taxichauffören fick sedan vänta medan jag, en kvart innan butiken stängde kl 22, hämtade ut mina efterlängtade beställningar.

Fraktkostnaden ökade raskt med 200 kr - tack för det Posten!

Inga kommentarer: