söndag 9 december 2012

Julmys...

Hemma efter en trevlig kväll med julmys hos Magdalena, som bjöd på glögg och en massa hembakat julgodis. Här hemma är det dock inte så julmysigt. Min plan att hämta ned jul- och adventspyntet från vinden tidigare i veckan tog en oväntad vändning. Jag kom upp på vinden, satte nyckeln i hänglåset till förrådet och vred till. Sedan stod jag där med en bit av nyckeln i handen och den andra biten i låset. Det är andra gången som mitt vindsförråd är emot mig (visserligen var ett annat och numera stympat hänglås inblandat då, men ändå - traumat är detsamma)!

Med andra ord saknar nu lägenheten både adventsljusstake och stjärna i fönstret. Nåväl, jag får väl ta tag i problemet... eller så satsar jag på att pynta dubbelt upp nästa jul...

Jag har åtminstone toapapper med tomtar på!

Inga kommentarer: