måndag 24 december 2012

Midnatt råder

Timmen är sen men familjens nattugglor - dvs jag och mamma - sitter uppe och dricker varsin kopp julte. När jag var liten så brukade vi alltid lyssna på Julöppet i Visby vid den här tiden, då Bertil Perrolf och Tommy Wahlgren lyssnade på havet och spelade O Helga Natt med Jussi Björling. Numera får vi nöja oss med att bara lyssna på Jussi. Inte så bara, förresten!

Alla klappar är inslagna, vilket tog extremt lång tid i år. Det beror dels på att jag inte har haft tid att få presenterna inslagna i butiken och dels på att jag inte har varit så duktig på att köpa gift box och gift bags (vilka verkligen effektiviserar paketeringen) som tidigare år.

Jag är emellertid grymt nöjd med mitt fyndade presentfluff. Det ser faktiskt väldigt trevligt ut med lite guldstrån i paketen.

Inga kommentarer: