torsdag 18 november 2010

Det lider mot jul



Julen närmar sig ju faktiskt! Skor att hänga i julgranen (typ som julgranskulor fast inte kulor...) köpte jag i USA redan i september; ett datumljus att tända dagligen fram till julafton inhandlades förra veckan; julkalendern från UNICEF kom i måndags; fick en påse glöggte av mamma i tisdags... jag har till och med köpt Amelia Jul - som faktiskt egentligen är en riktigt dålig tidning - eftersom man fick med multijulpynt (tidningens eget uttryck) i form av ett par änglar och julgranar. De blir bra julklappsadresser (har fått några från Röda Korset men de var så fula och tråkiga att jag vägrar använda dem; det är bättre med kommersiella gratisprylar uppenbarligen). I Amelia Jul kan man dessutom läsa om att rosa är det nya röda i jul (tja, varför inte?), att barnen Obama inte får några julklappar, och att man lätt kan göra sitt eget dekorativa julgranspynt genom att dränka barnens plasthästar i gips och sedan hänga de mumifierade djuren i granen.

Det jag dock saknar och har tänkt införskaffa i över två år är en klassisk adventsljusstake att ha i fönstret. Sedan kan det bli jul.

2 kommentarer:

AK sa...

betalar du för etiketterna då?

MiaLotta sa...

Alltså, actually, det STÅR faktiskt att man FÅR dem för att man är så snäll och skänker pengar under övriga året. Fast jag vill ju inte ens ha dem...