tisdag 2 november 2010

Tuesday's gone

Dagen har gått emot mig! I dag har jag:

* haft av inte mindre än två naglar. Ny tid hos Mys först på fredag. Hade bara hårrötterna varit mörka också hade whitetrashlooken varit fulländad.

* haft sönder blixtlåset i gylfen. Nej, det var inget som hände i slutet av dagen, utan ganska exakt mitt på. Naturligtvis hade jag knallila trosor på mig som således utgjorde en klar kontrast mot det mörkbruna byxtyget. Behöver jag tillägga att jag suttit med benen i kors sedan lunchtid?

* haft ut yoghurt i handväskan. Eländet låg däri i tio minuter, men självklart skulle foliet hinna gå sönder och stackars Baysy prepareras med yoghurtkultur.

* blivit blöt av regnet.

Ok, det där sista gäller nog de flesta i den här stan; ska sluta gnälla nu och faktiskt lyfta fram några positiva saker med denna novembertisdag. I dag har jag också:

* haft besök av Helena som råkade vara i stan i går till i dag.

* sjungit Mozart.

* kändisspottat Pernilla Wahlgren (ja, men jag försöker ju vara positiv nu...).

Fast nu är snart dagen slut. Tuesday's gone with the wind, som det heter i visan.

1 kommentar:

Åsa sa...

Själv har jag sjungit Koppången ikväll - det är verkligen roligt att sjunga i kör! Kramis - hoppas morgondagen blir lite lugnare!