torsdag 25 november 2010

Vardagsdramatik

Dramatik i området, det var fullt av brandbilar, poliser och till och med en ambulans utanför grannhuset när jag kom hem i kväll. Såg varken rök eller eld och inget annat tydde på att det var så vidare dramatiskt heller, men det gav ändå lite actionkänsla, lite som om jag hade bott i New York eller så.

Någon eldsvåda var det alltså inte i mitt hus, men däremot skulle man kunna tro att en bomb slagit ned i min lya. Det ser verkligen inte vidare fint ut här. Och mamma och pappa som kommer i morgon... Nåväl, körde igång diskmaskinen i alla fall (den har på kort tid blivit en av mina bästa vänner) för att få bort det värsta i köket. Dessvärre lär den väl låta och gå halva natten eftersom jag råkade välja 140 min-programmet i stället för det på 30 min...

Tur att jag är trött.

Inga kommentarer: