söndag 7 november 2010

Tess lördan

Lång och händelserik dag. Började med en joggingtur i ottan (ja, allt är ju relativt en lördagsmorgon), höll sedan på att missa körbussen till Eskilstuna. Hann på ett mirakulöst sätt med ändå; konsert med två requiem; hemfärd; middag och drinkar med E. Avböjde klokt att haka på fortsatt utgång med TT (inte för att det inte brukar vara roligt, utan för att det brukar bli både sent och blött... och jag har trots allt mitt tvåstrukna H att tänka på inför morgondagens konsert).

Jag har därutöver gjort mig känd i kören för att använda diverse prefix av mer tvivelaktig karaktär. Allt började med att någon kommenterade uttrycket "luderponcho" - som myntades här på bloggen för ett antal veckor sedan - på min facebooksida, vilket min körkollega Christina i sin tur såg och tyckte var mycket roligt. Efter att jag under dagens busstur dessutom lyckats få ur mig ordet "horstövlar" (ja, men jag kan uppenbarligen inte alltid ta ansvar för mitt vokabulär), frågade nämnda körkollega, som i vanlig ordning hade med sig "postludievin" till hemresan, om vi inte borde kalla det "postludervin" i stället.

Sagt och gjort. Fast i morgon ska jag både komma i tid och skippa lackstövlarna. Känns som om jag kan ge ett konstigt intryck annars.


Joggingvyn från i morse


Postludervin - ur pappmuggar


Drinkar med hallon på toppen. Min resp E:s väska fick också vara med på bild

Inga kommentarer: