onsdag 24 november 2010

Friskvårdsbidrag

Det blev träning i kväll! Det är inte varje dag. Inte varje vecka. Inte varje månad (jo, det är det nog faktiskt). I dag hade jag emellertid goda skäl att ta mig till gymmet; jag skulle nämligen hämta ut mitt friskvårdsbidragsintyg (var det där ett ord??) för att få ut mitt friskvårdsbidrag från jobbet.

Det positiva med friskvårdsbidraget är att det kan ses som ren vinst; pengar off budget som kan användas till vad som helst; lite som att hitta pengar på gatan. Gymkostnaden? Ja, alltså, den dras ju månatligen via autogiro och går under "löpande kostnader", dvs kostnader som man inte kan göra något åt och därmed inte behöver bry sig om.

Med andra ord kan jag se fram emot ett litet, men ändock naggande gott, shoppingbidrag som oavkortat kan användas till konsumtion av det mer lättsinniga slaget.

Plötsligt förstår jag alla de som påstår att det lönar sig att hålla sig i form.

1 kommentar:

A sa...

Jag gillar din syn på träning :) Kanske de jag ska köra som argument till alla jag sen ska motivera att komma i form, haha :)
Kramkram