lördag 22 januari 2011

En dag i hälsans tecken

Dagen har gått fort. Hoppade (nåja...) upp ur sängen och i underställ*2 och annat sportigt vid åttatiden. Blev upphämtad av Micke och for till Rotebro golfbana, där jag masade mig fram på skidor i drygt 13 km. Alltid något.

Därefter letade jag mig - inte helt utan besvär (det slutade med taxi) - ut till Lidingö, där A skulle utföra ett hälsoprofiltest på mig. A pluggar på Bosön och behövde frivilliga testpersoner att hälsoprofilera som en del i utbildningen. Jag förmodar att jag utgjorde en kontrast till hennes Bosönkursare som också deltog i testet...

Godkänt fick jag i all fall; min hälsas anses vara god och jag fick även veta att mitt skelett väger 9,7 kg och blod och inälvor och allt som inte är fett väger 38,8 kg. Fantastiskt.

3 kommentarer:

A sa...

Det är ju bra med kontraster, man måste ju öva på olika typer av människor :)

Din fettfriakroppsvikt var väl 48,5 kg, eller skrev jag fel även där...... :)

Åsa sa...

Kan man inte göra hälsoprofiltest på distans? Tror jag skulle behöva göra ett....

MiaLotta sa...

A: men det var väl inkl skelettet? Jag menade att allt fettfritt utöver skelettet vägde 38,8 kg? Ja, jag vet inte :) Det som väger mest är ändå min handväska.

Åsa: hör med A, hon är experten :) Skulle dock tro att om jag är i ok form så kan du känna dig säker.