måndag 17 januari 2011

Problemet packning

Det är fel på min termostat. Min egen alltså. Inga övriga förkylningssymptom, men jag fryser så förbaskat vad jag än tar mig till!

Mitt nytillkomna problem blev särskilt kännbart under den gångna helgen i Oslo. Inte bara för att Oslo såhär års är allt annat än varmt, utan också för att helgens packning lite nonchalant slängdes ihop vid halvtvårycket i fredags natt. Det jag fick med mig var: tre par strumpor, ett par trosor, en klänning, ett par tights och en necessär (som väl var). Bland sakerna jag inte fick med kan nämnas: annat än underkläder till dagen därpå, pyjamas, mindre handväska till kvällen samt tunnbrödschips och annat snacks jag köpt till hotellrumsmys.

När man är borta två dagar så går det att vara flexibel, men det som jag inte lyckades lösa var pyjamasproblemet. Jag har de senaste nätterna sovit i flanellpyjamas och morgonrock under ett duntäcke toppat med fårskinnsfäll. Därifrån att sova utan både kläder och fårskinn i ett relativt svalt hotellrum kändes inte optimalt. Det hela slutade med att jag utöver trosor sov i - två koftor med täckjackan som reserv bredvid sängen (jamen jag har aldrig påstått att jag är normal; har dessutom en far som bytt ut bäddmadrassen i sängen mot en vanlig luftmadress; jag har att brås på) . Övervägde ett tag ett behålla latextightsen på, men... nej.

Kanske att man skulle prova och packa i god tid någon gång.

Inga kommentarer: