söndag 29 april 2012

Effektiv söndag

Det händer igen. Jag är uppe i ottan en söndagsmorgon. Kom hemrumlandes framåt småtimmarna efter att ha varit ute på dåligheter med E. Likt en tonåring somnade jag tvärt med kläder och allt och vaknade sedan vid sextiden och gick upp för att svida om till nattlinne. Slumrade en timme men vid sju så var det helt enkelt inte roligt att ligga kvar i min annars så bekväma säng.

När jag ändå var vaken så slog tanken mig att jag ju faktiskt kunde passa på att tvätta, eftersom tvättstugan med all säkerhet skulle vara obokad. Sagt och gjort. När jag ändå väntade på tvätten så kunde jag ju lika gärna plocka ur diskmaskinen. Och när jag ändå höll på och grejade, så kunde jag väl dra igång bakmaskinen och baka bröd. Och varför inte stryka ett par skjortor som länge legat i en hög när jag ändå var igång?

Nu börjar det dofta nybakat här hemma, men innan brödet är färdigt ska jag ned i tvättstugan och mangla lakan.

Tänk så mycket man hinner med när man inte sover bort halva dagen.

Inga kommentarer: