tisdag 17 april 2012

Ha!

Äntligen har jag överlistat postutlämningsetablisemanget! Beställde för ett tag sedan böcker från Adlibris och valde som alltid att få böckerna levererade av Schenker. Detta för att Schenker är såpass serviceinriktade att de låter kunden själv välja utlämningsställe, till skillnad från Posten som tvingar folk att ta sig till samhällets skuggsida (i mitt fall ICA i Värtahamnen).

Irriterande nog fick jag ett par dagar senare ett mejl där det stod att min beställning minsann skulle gå i en postlåda, varför paketet lik förbannat hade hamnat i Postens våld. Jojo, en brevlåda kanske skulle funka, men knappast ett brevinkast. Jag vet hur historien slutar - detta har hänt förr: mitt paket kan inte delas ut och därför körs det ut till Värtahamnen och sedan måste jag ta mig dit med fara för både min fysiska och mentala hälsa.

Men den här gången gav jag mig inte. En vänlig lapp om att post som inte går i brevinkastet med fördel kan lämnas utanför dörren var allt som behövdes.

Nu, sovdags. I morgon ska jag ta itu med andra världsproblem.

Inga kommentarer: