onsdag 25 april 2012

En fyndens dag

I dag har jag gjort en massa fynd. Det började med att Magda kom förbi och frågade på sin klingande norrländska: "Ska du med till ÖB? Jag ska köpa snus och tuggummi" (med tydlig referens till Sällskapsresan). Naturligtvis ville jag det, så vi gjorde gemensam sak och gick till lågprismeccat, ett par meter från vår arbetsplats.

Det blev inget tuggummi och snus för min del, men däremot servetter, hårtoning och ett paket russin. Allt till fyndpris, förstås!

Ett par timmar senare var det dags igen. Jag är i stort behov av nya löparskor och jag gick därför spontant in på Stadium för att rekognosera utbudet. Vad föll min blick på, om inte ett reabord med - åtminstone i mitt tycke - finfina löparskor?! Det blev ett impulsköp, vilket i princip aldrig händer annars (ja, och om det nu händer så är det för att det föreligger särskilda skäl).

I dag har jag helt enkelt tjänat en massa pengar!

Inga kommentarer: