söndag 15 april 2012

Snöig lördag

Hemma efter ett trevligt födelsedagsfirande hemma hos E. Man bör faktiskt ha baluns varje år, inte bara när man fyller jämt - det är ju så trevligt med lite fest! Bakläxa till mig själv där.

Dagen har annars inte bestått i mycket mer än gnäll över det plötsliga snöoväder som svept in över stan under natten. Jag klädde mig väl för att göra en utflykt till mitt hatobjekt "ICA Kvantum" i Värtahamnen (det är mitt hatobjekt enbart för att Posten envisas med att leverera alla försändelser som ej ryms i ett C4-kuvert dit), som jag allt som oftast måste besöka. Denna gång var jag övertygad om att det var någon prenumerationspremie, som jag egentligen inte ens ville ha, som skulle hämtas ut, och jag var mer än lovligt förbannad över alla fulla finnar och vatten/snöpölar som jag tvingades konfronteras med på vägen dit.

Så fel jag hade! Det var ett helt fantastiskt litet paket i form av en försenad födelsedagspresent från Åsa. Skickat från Makedonien (Åsa rör sig mellan kontinenter som andra rör sig mellan arbetet och hemmet) och omsorgsfullt inslaget; fina post-it-lappar med texten "I'd rather be shopping" (dem ska jag använda på jobbet) och en söt liten väska i ceriset thaisiden, gjord av en indisk kvinnoorganisation. Så fint! All min ilska försvann på nolltid och jag blev alldeles varm i hjärtat över vilka fina vänner jag har.

Tack söta Åsa för att du gjorde min dag!

Jag - Posten: 1-0

Inga kommentarer: