lördag 14 april 2012

Flashback anno 2009-01-12: Vad kan jag? Vad vill jag?

Enligt broschyren "Hitta jobb", som jag fick hos Arbetsförmedlingen, ska man börja med att ta reda på vad man kan och vill. Ett urval av lämpliga frågor att ställa sig är (och som synes har jag redan börjat klura på svaren):

* Vilka erfarenheter av arbete har jag?
Dåliga chefer och äckligt automatkaffe

* Söker jag jobb som jag redan har haft?
Eh, det finns ju en anledning till att jag inte jobbar kvar...

* Har jag studerat?
Jo, jag har visst det...

* Om ja, inom vilket yrke har jag utbildning?
Ja, det vette fan...

* Vill jag arbeta inomhus eller utomhus?
Helst inomhus, det är så kallt att sitta ute. Men är det på ett café med infravärme så är det ok

* Vilka är mina intressen?
Shoppa och festa; helst när någon annan betalar

Inga kommentarer: