torsdag 16 augusti 2012

Ajaj

I dag har jag försökt råda bot på mina krämpor. Jag har:

1) besökt en akupunktör för att gå ännu en rond mot min migrän

2) tagit premiärlöpturen med mina formgjutna och dyrt förvärvade fotbäddar

Resultatet blev följande:

1) ett blåmärke i pannan
"oj, det börjar visst blöda när man sticker nålar i dig!". Hade lust att sarkastiskt svara akupunktören något i stil att hon skulle bli förvånad om hon visste hur vanligt det faktiskt är med blodutgjutelse i samband med vassa föremål mot huden. Men det gjorde jag förstås inte.

2) blåsor på hela fotsulan
Ok, på ortopedservice sa de visserligen att jag skulle gå in fodbäddarna först men de sa å andra sidan också att man bara bör gå i fotriktiga skor, så jag förutsatte att även det förra uttalandet var humbug.

Det syns tydligare i verkligheten. Faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut att göra ont!
Tyckte att jag såg dig när jag skyndade förbi hotellbaren i närheten av Stureplan i går kväll (minns inte vad hotellet heter). Kan det stämma? Annars har du en kopia på stan. Kram! /

MiaLotta sa...

Jo, det finns en kopia av mig som typiskt nog alltid beter sig illa och gör bort sig, så jag får skämmas sedan...

Men i går var det jag; Story heter stället :)