onsdag 15 augusti 2012

För syns skull

Jag har äntligen återfått ett fungerande par linser! Två par gick sönder tätt inpå varandra under semestern och då var det bara till att börja leta reda på gamla glasögon. Eftersom det knappast kan anses normalt att linserna inte håller bättre (efter två år har jag ju till och med lärt mig att inte ta ur dem med naglarna) så ringde jag till Linsboxen och möttes där av en trevlig stämma som beklagade besväret och lovade att genast skicka ett par nya. Leveranstiden? En och en halv vecka... Toriska linser låter vänta på sig och dessutom tillverkas de på Jersey?

Det blev alltså ytterligare en dryg vecka med alla möjliga gamla glasögon (de jag gillade bäst är ett par från 2002... förstår inte ens att jag hade dem kvar!), utom i dag, då jag toppade hela den linsfria upplevelsen med att glömma glasögonen hemma. Har följaktligen kisat hela dagen och suttit en decimeter från datorskärmen. Jag kände mig så ämlig och begränsad att jag ett tag övervägde att ansöka om medlemskap, eller åtminstone bli månadsgivare, i Synskadades Riksförbund (har precis gått ur Hyresgästföreningen så jag kunde ju med fördel byta ett välgörande ändamål mot ett annat).

Nåväl, i kväll när jag kom hem så låg äntligen det lilla orangea paketet på hallgolvet och ordningen är återställd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får gärna kolla på vår hemsida www.srf.nu och kanske följa oss på Facebook.
Vänliga hälsningar Åsa Nilsson Synskadades Riksförbund