söndag 12 augusti 2012

Kvällens outfit

Rundar av en riktigt driftig hemmasöndag i min nya morgonrock som jag fick av mamma häromveckan. Mamma menade att den förra var så ful att den inte ens förtjänade platsen som fulmorgonrock. Jag har alltid två morgonrockar: en som fungerar mer i officiella sammanhang (vad nu det är...) och en som med fördel kan användas när det föreligger risk för missfärgning, såsom vid användning av BUS, hårfärg etc. Morgonrockar är ju något av en förbrukningsvara (kan bero på att jag tillbringar väl mycket tid i dem) men det känns ändå väldigt trevligt med en ny.

Förutom att mysa runt i morgonrock har jag i dag fått ändan ur och rensat ur ett par skåp här hemma. Ja, den typen av skåp som jag inte har någonting i men som ändå är fulla. Bland de mer otippade fynden återfanns mitt diplom från KTH (har länge undrat vart originalet tog vägen...), en VHS-kasset och en påse polska zloty.

Än är emellertid inte kampen om ett mer ordningsamt hem över. Det finns ett par skåp och lådor till som behöver inventeras och - för att inte tala om - garderoben...

Inga kommentarer: