måndag 20 augusti 2012

Nätshopping

Jag har gjort mitt första ebayfynd! Karin har ju länge varit en skicklig aktör på auktionssiten men jag har av någon anledning inte hittat dit. Förrän nu.

Det finns ju fantastiskt mycket bra grejor och framför allt mycket oanvänt - fyndpotentialen är oändlig! Klickade hem en ny sidenwrap från Diane von Furstenberg häromdagen för ynka £50 (ordinarie pris ligger runt 3000-4000 kr, så jag har tjänat hur mycket som helst). Det var visserligen £50 mer än jag skulle lagt ut; jag skulle liksom inte köpt klänningen överhuvud taget men så rycktes jag med i budgivningen...

Det bästa av allt var att den trevliga säljaren jobbar på Schuttis här i Stockholm. Detta innebär alltså att jag nu har etablerat kontakt med någon som ständigt översköljs med rabatterade modenyheter i min storlek, och som säkerligen kommer ha tröttnat på dem lagom till kommande cruise collection.

Jag känner på mig att vi kommer göra fler affärer ihop.

Jag tänkte först att en omlottklänning ju passar bra på jobbet men med tanke på mönster och kjollängd så kanske den, som S mycket riktigt påpekade, snarare är ett plagg till After work...

Inga kommentarer: