fredag 24 augusti 2012

Fredagsmys

Vaknade i morse med taggtråd i halsen och dagen har sedan bestått i hostande, harklande, snorande och frossa. Jag måste ha varit en idealisk kollega i dag.

Det stod med andra ord tidigt klart att det skulle bli en hemmakväll i kväll och lika självklart var det att kvällen skulle involvera glass i någon form (i rent medicinskt syfte, förstås: en ond hals kräver avkylning). Jag plockade följaktligen åt mig ett Ben & Jerry's-paket inne på NK (har upptäckt att jag ju kan få NK-poäng på alltifrån morötter till toapapper genom att byta ut ICA Gärdet mot NK! Och tvärtemot vad många tror så är faktiskt NK billigare - förutsatt att jag håller mig till just matavdelningen...) men passerade kort därefter hyllan med frysta bär. Plötsligt slog tanken mig att jag kanske skulle ge mig på att sno ihop något eget i stället!

Nu var det ju inte riktigt aktuellt att ge sig i kast med att göra riktig glass med äggulor och grädde och allt för en matlagningsnovis, som jag. Nej, men lite frysta bär, mixade med Kesella och florsocker, kändes som en överkomlig utmaning. Och så blev det också. Det om något kan väl kallas fredagsmys!?

Inga kommentarer: