lördag 11 augusti 2012

Paketleverans

Mitt nya kombinerade manikyr- och pedikyrset har kommit! Utan att ha utforskat det närmare är mitt spontana intryck att det är en hit. Nu har jag att göra resten av helgen!

Mina fötter kan faktiskt behöva lite extra omvårdnad (för en gångs skull); för ovanlighetens skull är de lite torra. Detta för att jag för ett par veckor sedan testade en lite väl aggressiv fotmask som skulle avlägsna allt dött skinn. Eftersom mina fötter inte har något dött skinn, så resulterade hela processen i att mina stackars fossingar nästan skrynklat ihop. Marbe, däremot, fick också testa en fotmaskbehandling (på uppmaning av mig, ska tilläggas; han vill garanterat inte att jag outar detta). Enligt uppgift har han gått ned två skostorlekar.

Nåväl, angående mina egna fötter, så läste jag i någon kvalitetstidning att man kunde göra oljeinpackning med olivolja. Detta kommer antagligen bli kvällens hemmaaktivitet. Var inne på att göra detta redan i går, men efter en titt i skafferiet så såg jag att jag faktiskt inte hade en sådan elementär basvara som olivolja hemma (balsamvinäger kändes liksom fel). Blir en tur till ICA Gärdet nu, sedan ska här fotfetischeras!

Inga kommentarer: